BeMC 2019 - proloog

La Roche - Parc à Gibier
18,5 km - 600 hm

Algemene informatie

In 2019 zal de Belgian Mountainbike Challenge (BeMC) voor het eerst starten met een proloog tijdrit op donderdag 9 mei.

Vertrekken gebeurt vlakbij de kerk in het centrum van La Roche-en-Ardenne met de ondertussen beruchte startklim richting kerkhof. Hier draaien we links om even verder haaks rechts via een zeer steil pad door te klimmen naar de top van de Col d’Haussiere en het dorpje Samrée. Enkele leuke, technischere afdalingen en beklimmingen en een tweede passage via de top van de Haussiere, later doemt, even voorbij het kerkhof van La Roche de laatste asfaltklim richting Parc à Gibier op. Nog 300m aan 11% en de eerste dag zit erop.

De eerste deelnemers aan de BeMC Open starten rond 15u. De elites beginnen vanaf 18u aan hun 18,5 km lange proloog.

Bevoorradingen

Limiettijden zijn indicatief en kunnen worden aangepast (naar boven toe) afhankelijk van de weersomstandigheden. Deelnemers aan de BeMC Open die “buiten tijd” aankomen worden nog steeds beschouwd als finisher.

Hoogteprofiel

Live tracking

U kan het verloop van de wedstrijd live volgen Racemap. Aan de hand van meer dan 20 tussenpunten langs het parcours wordt de vooruitgang van de renners visueel weergeven op kaart.

Resultaten

U kan de wedstrijd live volgen de website van raceresult.

Parcours

Beschikbaar vanaf 1 mei 2019.

Parcoursoverzicht

Meer info vanaf maart 2019.